Pionierzy ekologii od 1972 r.

Pionierzy ekologii od 1972 r.

2

 

Wywiad z Amy C. Huynh - Export Key Account Manager - Organic Beauty  

Urtekram Beauty ma długą historię opartą na ekologicznej i zrównoważonej pasji. Została założona w Kopenhadze w Danii już w 1972 roku, w czasie, gdy pojawiał się duch pionierstwa, poczucie przynależności i świadomość ekologiczna. Produkty ekologiczne były idealistyczną sprawą dla nielicznych. To był jednak początek podróży. Od tego czasu pionierski duch i idealizm były główną siłą napędową w promowaniu ekologicznego wyboru produktów kosmetycznych – z dbałością o ludzi, środowisko i zwierzęta. Pionierski duch wciąż przenika wszystko, co robimy, a w tym roku Urtekram Beauty może świętować 50 lat. Nasza produkcja znajduje się w malowniczym Mariager na Jutlandii w Danii i tutaj Urtekram Beauty produkuje naturalne i certyfikowane ekologicznie produkty kosmetyczne dla wszystkich potrzeb. Wszystkie składniki produktów Urtekram Nordic Beauty są starannie dobierane i pochodzą w 99-100% z naturalnego pochodzenia. Produkty są certyfikowane przez Ecocert COSMOS Organic, wegańskie, biodegradowalne, z roślinnymi opakowaniami wykonanymi z odpadów trzciny cukrowej, przy użyciu mniej konwencjonalnego plastiku. Urtekram Beauty zawsze przyciągał zielonych konsumentów naszymi prostymi produktami. Jednakże chcemy wejść w nowy segment – segment klientów o rosnącym zainteresowaniu produktami organicznymi i naturalnymi, przywiązując jednocześnie wagę do funkcjonalności i zapachu. W naszej najnowszej wprowadzonej serii dodaliśmy popularne, ale skuteczne składniki, takie jak kwas hialuronowy i heksapeptydy, aby przenieść nasze i tak już doskonałe produkty na wyższy poziom.

Gdzie są uprawiane niezbędne surowce?

Nasze surowce są szeroko rozpowszechniane na całym świecie, ale w Urtekram aktywnie działamy na rzecz lepszego i bardziej zrównoważonego świata i dążymy do jak najkrótszego czasu transportu. Dotyczy to całego łańcucha, począwszy od indywidualnego dostawcy surowców, sposobu pakowania, aż po dystrybucję naszych gotowych produktów do odbiorców na całym świecie.

Według jakiego klucza dokonywany jest dobór produktów?

Koncepcje naszych produktów są inspirowane, rozwijane i tworzone na podstawie typowych problemów, z którymi borykają się nasi konsumenci w życiu codziennym. Na przykład nasz szampon Nettle jest przeznaczony do skóry głowy ze skłonnością do łupieżu, nasza linia Green Matcha do głębokiego oczyszczania od stóp do głów, nasza linia No Perfume/ Baby jest przeznaczona dla niemowląt, których skóra wymaga dodatkowej uwagi i pielęgnacji. Wszystkie nasze produkty mają zawsze najwyższą możliwą zawartość organicznych składników i najwyższą możliwą funkcjonalność.

Które produkty sprzedają się najlepiej? Czy to się zmienia wraz ze wzrostem zainteresowania klientów? Czy widzisz wzrost popytu na takie produkty?

Nasza linia do pielęgnacji włosów, szampony i odżywki to nasze światowe bestsellery, a także największa i najważniejsza kategoria. Za nimi plasują się kosmetyki do ciała, płyny do mycia ciała, balsamy i dezodoranty, a na końcu pasty do zębów. Tak, rosnąca świadomość klientów z pewnością przekłada się na nasze obroty. Oprócz tego, że nowocześni konsumenci są coraz bardziej świadomi kwestii zrównoważonego rozwoju, środowiska oraz tego, co kupują i na co są narażeni, wierzymy, że produkty ekologiczne to przyszłość.

W 2017 roku Urtekram został uznany za najbardziej zrównoważoną markę w Danii. Proszę mi powiedzieć, jakie były kryteria takiego wyboru?

W rzeczywistości Urtekram został wybrany przez Sustainable Brand Index, który jest największym badaniem marki w krajach nordyckich pod kątem zrównoważonego rozwoju. Badanie opiera się na 32 000 wywiadów z konsumentami z Holandii i krajów skandynawskich, przeprowadzonych przez firmę SB Insight, która założyła Sustainable Brand Index. Ich uczniowie badają, w jakim stopniu marki są rozumiane jako zrównoważone. Cieszymy się z nagrody, ponieważ pokazuje to, że konsumenci doceniają nasze wysiłki w opracowywaniu nowych ekologicznych i zrównoważonych produktów. Dążymy do prowadzenia zrównoważonej firmy, a to oznacza, że nie tylko wszystkie produkty Urtekram posiadają certyfikaty ekologiczne, ale byliśmy także pierwszą firmą z certyfikatem ekologicznym, która uzyskała certyfikat ISO 14001 i na co dzień nad minimalizacją marnotrawstwa zasobów.

Certyfikacja kosmetyków różni się od certyfikacji żywności. Czy to powoduje większe trudności dla producenta? Czy jest szansa na większą przejrzystość i uniwersalne podejście do wymagań dotyczących kosmetyków?

Stwarza pewne ograniczenia, jeśli chodzi o dobór surowca. Postrzegamy to jako wyzwanie, ale nic nie stoi na przeszkodzie, abyśmy produkowali wspaniałe produkty o wysokiej funkcjonalności. Istnieje wiele różnych rodzajów certyfikatów, jeśli chodzi o kosmetyki, jednak wszystkie certyfikaty organiczne podlegają obecnie wspólnemu standardowi w UE, znanemu jako Ecocert COSMOS Organic.

 

Rozmawiała Agnieszka Kaniewska