Wywiady

Żywność wspierająca zdrowie

3 P Clearspringa:

• Przyszłe pokolenia – zapewnienie dobrej żywności naszym dzieciom i wnukom.

• Parasol – ochrona ekosystemu, świata, w którym żyjemy.

• Promowanie - uczciwe zachęcanie do kupowania tradycyjnej i zrównoważonej żywności.

Rozmowa z Christopherem Dawsonem, założycielem międzynarodowej firmy Organic Fine Foods Clearspring

Clearspring to firma rodzinna. Jaka historia jest związana z jej powstaniem?

Clearspring powstał w 1993 roku jako pionierska firma zajmująca się autentycznymi japońskimi specjałami i doskonałą organiczną żywnością. Jednak dla mnie wszystko zaczęło się w 1972 roku, gdy zacząłem interesować się rolnictwem ekologicznym. Żeby zgłębiać temat moich zainteresowań studiowałem przez kilka lat rolnictwo ekologiczne i biodynamiczne w Nowej Zelandii i Wielkiej Brytanii. W 1979 roku pojechałem do Japonii, aby dowiedzieć się więcej o ich charakterystycznej kulturze jedzenia. Wiedzę, którą zdobyłem podczas pobytu zdecydowałem się przenieść do Wielkiej Brytanii. Dziś, ponad 25 lat odkąd założyłem Clearspring, mamy ponad 280 certyfikowanych produktów w jakości Organic i Demeter.

Jaka jest idea istnienia firmy?

Każdego tygodnia na naszym poniedziałkowym porannym spotkaniu przypominam zespołowi Clearspring, że naszym głównym celem jest „nieustanna praca nad tym, aby każdego dnia konwertować jeden akr z powrotem na produkcję ekologiczną, dającą zrównoważona żywność naszym klientom”. Ta zasada wpisuje się w naszą większą misję, to 3 P Clearspringa: • Przyszłe pokolenia – zapewnienie dobrej żywności naszym dzieciom i wnukom. • Parasol – ochrona ekosystemu, świata, w którym żyjemy. • Promowanie - uczciwe zachęcanie do kupowania tradycyjnej i zrównoważonej żywności. Gwarantujemy, że wszystkie nasze produkty są przede wszystkim ekologiczne, w 100% pochodzenia roślinnego, bez GMO, wolne od sztucznych składników, barwników i konserwantów oraz bez dodatku rafinowanych cukrów.

Dla jakich klientów przeznaczone są produkty Clearspring?

Tak naprawdę nie mamy „typu” klientów ani nawet określonej grupy docelowej, do której skierowane są nasze produkty. Na początku z pewnością kierowaliśmy naszą ofertę do kupujących produkty wegańskie i organiczne, do osób szukających żywności wysokiej jakości. Trend ten teraz oczywisty, kiedyś nie był tak popularny. Jednak dzisiaj, ponieważ coraz więcej ludzi chce jeść i prowadzić zdrowszy styl życia, a zrównoważony rozwój i środowisko są ważnymi kwestiami dla wszystkich, zwracamy się do znacznie bardziej głównego nurtu odbiorców. Ludzie w końcu „doganiają Clearspring” - co jest fantastyczne!

Według jakiego klucza dokonywany jest ich wybór?

Produkt musi spełniać bardzo surowe kryteria – być w 100% pochodzenia roślinnego, wyprodukowany bez sztucznych dodatków, barwników czy konserwantów, bez glutaminianu sodu i dodanych rafinowanych cukrów. Aby upewnić się, że współpracujący z nami producenci spełniają wysokie standardy ekologiczne i etyczne, których wymaga Clearspring, dokładnie ich sprawdzamy. Pracuję z wieloma naszymi obecnymi dostawcami od 1980 roku i mam z nimi bardzo silne osobiste relacje. Większość z nich to niezależne, rodzinne firmy, pasjonaci jakości i dobrego jedzenia.

W jaki sposób jedzenie oparte na produktach ekologicznych i naturalnie przetworzonych wpływa na zdrowie i dobre samopoczucie?

Przy obecnym kryzysie COVID-19 żywność, którą jemy i to jak jest produkowana, jest najważniejszą sprawą. Konsumenci powinni mieć pewność, że kupowana przez nich żywność została sprawdzona i jest identyfikowalna, że otrzymują żywność dobrej jakości. Nadmierna obróbka żywności powoduje utratę wielu naturalnych wartości i składników odżywczych. Obecnie badania i eksperci zgadzają się, że zrównoważona dieta jest ważna dla długoterminowego dobrego zdrowia. Dlatego naturalnie uprawiane i przetworzone produkty są lepszym sposobem na osiągnięcie tego celu. Jednocześnie ta żywność wspiera zdrowie i jest po prostu smaczna.