WEGETARIAŃSKI BIO

*KRAJOWA Dynia Hokkaido ekologiczna (ok.1kg) - BIO (k) (f)

  • Dodaj recenzję
  • Kod: 281865???????
  • Ekologiczne owoce i warzywa, jak ogólnie cała żywność ekologiczna, są bogatsze w wartości odżywcze jakie dostarcza dany produkt. Śliwki mają dużo beta-karotenu, a także witamin C i E, czyli substancji posiadających właściwości antynowotworowe. Są bogate w żelazo, fosfor, wapń, magnez i witaminy z grupy B. Polecane są osobom z niedokrwistością oraz wegetarianom. Śliwki przyśpieszają także przemianę materii oraz poprawiają trawienie. Posiadają dużą zawartość potasu w śliwkach, dlatego zaleca się je osobom cierpiącym na nadciśnienie. Zawarty w śliwkach błonnik hamuje również wchłanianie przez organizm cholesterolu. Ogórki pomagają usunąć toksyny z ludzkiego organizmu, warto zatem uwzględnić je w swojej diecie. Sok z ogórków ma właściwości oczyszczające, zalecany jest osobom, które są dotknięte chorobami nerek. Aby jednak odczuć skutki działania ogórków sok musi być świeży. Dodatkowo ogórki zawierają dużo wody, dlatego warto spożywać je w upały – pomagają ugasić pragnienie w gorące dni. Osoby, które dbają o liczbę spożywanych kalorii, szczególnie powinny wprowadzić ogórki do swojej diety – są one niskokaloryczne: 100 g ogórka to jedyne 8-14 kcal. Ogórki zawierają mniejsze ilości witamin – są to witaminy A, C, B6, ale relatywnie dużo witaminy K. Spożywając ogórki dostarczamy również potas, fosfor, wapń, magnez.

    DYNIA – ma duże znaczenie w prawidłowym żywieniu, zwłaszcza zimą, nie tuczy, jest lekko strawna, może być dodawana do zup dla niemowląt. Bogate źródło prowitaminy A; działa zasadotwórczo, jest niskokaloryczna i lekko strawna. Reguluje pracę serca, wzmacnia kości.

     

    Masa netto: ok.1kg. Cena naliczana jest zgodnie z rzeczywistą wagą 
     

    Przepis

    Dynia pieczona z rozmarynem
    Dynia pieczona z rozmarynem

    Pachnąca ciepła dynia z rozmarynem. Upieczoną dynię można zabrać do szkoły lub do pracy jako przekąskę. Jest to też dobry dodatek jako przystawka do pieczonych mięs lub po zmiksowaniu jako pasta do jesiennych kanapek.

    SKŁADNIKI:

    1 dynia hokkaido (ok. 1kg)

    1 łyżeczka rozkruszonego suszonego rozmarynu

    3-4 łyżki oliwy

    1 łyżeczka czosnku w proszku szczypta soli

     

     

    PRZYGOTOWANIE:

    Dynię przekroić na pół, oczyścić z pestek, pokroić na trójkątne kawałki. W misce wymieszać przyprawy z oliwą i obtoczyć w nich kawałki dyni. Wyłożyć dynię na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, posypać solą. Piec w temperaturze 180 st. C przez ok 35-40 minut - do miękkości i zrumienienia dyni. Upieczoną dynię można zabrać do szkoły lub pracy jako przekąskę. Jest to też dobry dodatek jako przystawka do pieczonych mięs lub po zmiksowaniu jako pasta do jesiennych kanapek.