WEGETARIAŃSKI BIO

CLEARSPRING Miso jęczmienne (300g) - BIO

  • Dodaj recenzję
  • Kod: 5021554985075
    Producent: CLEARSPRING
  • Pasta ze sfermentowanych ziaren soi i jęczmienia, o bogatym pełnym smaku.

    Miso jęczmienne BIO

    Masa netto: 300g

    Producent: CLEARSPRING

    Dystrybutor: Eko-Wital Sp.z o.o.

    Pochodzenie: Wielka Brytania

    Skład: całe ziarna SOI* (36%), JĘCZMIEŃ* (30%), sól morska, woda

    *składniki pochodzenia ekologicznego

    Informacje o alergenach: zawiera gluten i soję.

    Wartość odżywcza w 100g produktu:

    Wartość energetyczna (kJ/kcal): 606/145
    Białko (g): 12
    Węglowodany (g): 15
    W tym cukry (g): 5,6
    Tłuszcz (g): 5,6
    W tym kwasy tłuszczowe nasycone (g): 0,7
    Sól (g): 11,3

    Warunki przechowywania: Przechowywać w temp. poniżej 15°C. Nie zamrażać. Po otwarciu należy szczelnie zamknąć opakowanie, przechowywać w lodówce i spożyć w ciągu 6 miesięcy.

    PRODUKT BIO: TAK

    PRODUKT WEGETARIAŃSKI: TAK

    PRODUKT WEGAŃSKI: TAK

    Przepis

    Czym jest pasta miso i jak stosować ją w kuchni?
    Czym jest pasta miso i jak stosować ją w kuchni?

    Dziś Polacy coraz częściej sięgają po składniki kulinarne, które jeszcze kilkaset lat wcześniej były zupełnie nieznane w naszej części świata. Obecny rozwój cywilizacji sprawia jednak, że każdy może stworzyć wyjątkowe potrawy, bazując na kuchni całego globu. Jedną z ciekawych przypraw jest pasta miso, która nie tylko świetnie wpływa na smak dania, ale jej stosowanie niesie ze sobą korzyści dla organizmu.

    Dziś Polacy coraz częściej sięgają po składniki kulinarne, które jeszcze kilkaset lat wcześniej były zupełnie nieznane w naszej części świata. Obecny rozwój cywilizacji sprawia jednak, że każdy może stworzyć wyjątkowe potrawy, bazując na kuchni całego globu. Jedną z ciekawych przypraw jest pasta miso, która nie tylko świetnie wpływa na smak dania, ale jej stosowanie niesie ze sobą korzyści dla organizmu.

    Opisywany składnik potraw ma swoje korzenie na dalekim wschodzie, ponieważ to właśnie z terenów Japonii oraz Korei pochodzi pasta miso. Skład bazuje na sfermentowanej soi, a smak jest zależny od wielu czynników, takich jak region powstania produktu, zawartości soi lub czasu fermentacji. Im jest on dłuższy, tym pasta jest ciemniejsza, posiadająca bardziej intensywny aromat i smak.

    Pasta miso – rodzaje

    Miso czyste (hatho) – w produkcji tego rodzaju pasty stosuje się wyłącznie soję, a kolor otrzymanego produktu jest bardzo ciemny, tym samym smak jest niezwykle intensywny.

    Pasta czerwona (akamiso) – zazwyczaj również produkuje się ją wyłącznie z soi, jednak czasem stosuje się dodatki w postaci jęczmienia lub ryżu. Posiada czerwonawy kolor, co jest związane z długim okresem fermentacji. Ma cierpki, słony smak i intensywny aromat. Może być doskonałą marynatą do mięs.

    Pasta żółta (shinshu) – ten rodzaj wykonuje się z soi oraz jęczmienia. Jej (pasty) smak jest łagodny, a kolor żółtawy. Jest uniwersalna i na jej podstawie można zrobić lekką marynatę lub sos miso.

    Pasta biała (shiro miso) – mimo swojej nazwy, jej kolor jest delikatnie kremowy, beżowy. Shiro miso wytwarza się z ryżu oraz soi. Posiada słodkawy smak i rzadką konsystencję. Z tego powodu używa się jej jako dressing do sałatek lub podstawę do sosów. Proces fermentacji w tym przypadku jest najkrótszy, a tym samym także okres przydatności.

    Pasta miso – właściwości

    Pasta miso należy do produktów dosyć słonych, dlatego cechuje ją spora zawartość sodu. Dzięki temu można zrezygnować z używania soli kuchennej w potrawach, do których się ją wykorzystuje. W jej składzie znajduje się niewiele węglowodanów, a przy tym dużo błonnika i łatwo przyswajalnego białka. Do tego dochodzi także wapń i żelazo. Dołączając pastę miso do swojej diety, można poprawić pracę układu trawiennego. Inne korzyści płynące z jej stosowania to wzmocnienie kości, regulacja ciśnienia krwi, leczenie skutków nadużycia alkoholu i tytoniu.

    Do czego użyć pasty miso w kuchni?

    Jak wspominane było przy rodzajach past, miso doskonale przydaje się w przygotowywaniu mięsa, ryb, a także sałatek, sosów i zup.

    Chcesz wykonać sos do pieczonych warzyw, kasz lub tofu?

    Jest bardzo prosty!

    • Do jednego garnka wrzuć dwa ząbki startego czosnku i dwie łyżki oleju.
    • Podsmaż przez około 30 sekund.
    • Następnie zdejmij naczynie z ognia i dodaj łyżkę sosu pomidorowego (np. passaty, koncentratu, ketchupu), dwie łyżki shiro miso, łyżkę cukru trzcinowego, łyżkę startego korzenia imbiru i 50 ml wody. Jeżeli lubisz pikantne smaki, dodaj chilli według uznania.
    • Wszystko wymieszaj ze sobą i gotowe.
    • Ten sos miso doskonale sprawdzi się też jako marynata (mięsa, tofu, warzyw na grilla)!

    Kupuj wyłącznie w sprawdzonych sklepach. Niestety, na rynku można znaleźć wiele produktów wątpliwej jakości, które nie posiadają tak dobrego smaku i są przy tym złe dla organizmu. Z tego powodu korzystaj z ofert rzetelnych dostawców. W naszym sklepie Organic24.pl znajdziesz różne odmiany pasty miso, które na pewno urozmaicą Twoje kulinarne horyzonty i dodadzą smaku pysznym potrawom!