WEGETARIAŃSKI BIO

BIORGANICA NUOVA Oliwki zielone bez pestek w zalewie (280g) - BIO

  • Dodaj recenzję
  • Kod: 8029689003999
    Producent: BIORGANICA NUOVA
  • Oliwki zielone bez pestek ekologiczne, wegańskie

    Skład: oliwki zielone *, woda, sól , kwasek cytrynowy

    *składniki pochodzące z kontrolowanych upraw ekologicznych

    Masa / objętość netto: 280g

    Pochodzenie: Włochy

    Wartość odżywcza w 100g produktu:

    Wartość energetyczna: 642kJ / 156kcal

    Białko: 1,00g

    Węglowodany: 3,60g

    w tym cukry: 0,50g

    Tłuszcz: 14,60g

    w tym kwasy tłuszczowe nasycone: 1,9g

    Sól: 8,61g

    Certyfikacja: IT BIO 006, rolnictwo UE

    Informacje dodatkowe:

    Przechowywać w suchym i chłodnym miejscu. Po otwarciu przechowywać w lodówce.

    Data minimalnej trwałości: nie krótsza niz 3 miesiące.

    Przepis

    Przepis: Dietetyczne Pocztówki - Letni ratatouille z grzanką
    Przepis: Dietetyczne Pocztówki - Letni ratatouille z grzanką

    Kolejna Dietetyczna Pocztówka Centrum Dietetyki Consilium Vitalis zabiera nas do kraju nad Sekwaną prezentując jak w prosty sposób przygotować tradycyjne francuskie danie - letni ratatouille. Tą oraz wszystkie inne potrawy prezentowane w serii Dietetycznych Pocztówek znajdziesz w dietach Centrum Dietetyki Consilium Vitalis!

    Przygotowanie:

    Letni ratatouille:

    Warzywa dokładnie umyć. Następnie przekroić bakłażana wzdłuż na 4 części usunąć końcówki po obu stronach i wyciąć gniazda nasienne stanowiące wnętrze bakłażana, tak aby pozostała skóra wraz ze ścisłą tkanką przylegającą (ok 2-3 centymetrową przy skórze). Bakłażana pokroić w 2 centymetrową kostkę. Identycznie postąpić z cukinią. Paprykę oczyścić z pestek i również pokroić w kostkę. Pomidory pokroić z kostkę. Na rozgrzany tłuszcz wrzucić najpierw bakłażana, smażyć ok. 2-3 minuty, następnie dodać cukinie, po kolejnych 2 minutach dodać paprykę i smażyć jeszcze chwile. Na koniec dodać pokrojonego pomidora wraz z sokiem i drobno posiekany czosnek. Wszystko dusić do miękkości warzyw, pomidory powinny się lekko rozgotować, a następnie doprawić solą, pieprzem, papryką ostrą oraz ziołami prowansalskimi.


    Grzanka Czosnkowa:
    Bułkę pokroić na plastry lub na ćwiartki, a następnie natrzeć sosem utworzonym poprzez wymieszanie oliwy z oliwek z rozgniecionym czosnkiem, posiekaną świeżą bazylią oraz solą i pieprzem.


    Składniki (4 porcje):
    - Bakłażan - 1 sztuka (ok 200-300g)
    - Cukinia - 1 sztuka (ok 200 g)
    - Pomidory w puszce - 2 opakowania (ok 600 g)
    - Papryka mix - 3 sztuki (ok 300 g)
    - Oliwki zielone - 1 opakowanie (150 g)
    - Zioła prowansalskie - do smaku
    - Oliwa z oliwek - 2 łyżki (ok 30 g)
    - Czosnek - 3 ząbki (ok.15 g)
    - Bazylia świeża - 1 pęczek
    - Bagietka razowa - 1 sztuka (ok 200 g)
    - Sól i pieprz, ostra papryka - do smaku