WEGETARIAŃSKI BIO

ORGANIC Ryż basmati pełnoziarnisty (500g) - BIO

  • Dodaj recenzję
  • Kod: 5908249975057
  • Botanicznie ryż należy do traw i znanych jest tysiące odmian różniących się barwą, kształtem i wielkością ziaren. Ryż basmati rośnie na obrzeżach Himalajów w Indiach i wyróżnia się od innych rodzajów ryżu charakterystycznym delikatnym aromatem i zapachem - "uszlachetni" każdą potrawę. BIO - to znaczy, że pochodzi z upraw ekologicznych - czyli bez stosowania nawozów sztucznych, chemicznych środków ochrony roślin i modyfikacji genetycznych.

    Ryż basmati pełnoziarnisty BIO

    Sposób przygotowania: wsypać opłukany ryż do zimnej wody (proporcja 2 części wody na 1 część ryżu), zagotować, posolić, przykryć, zmniejszyć płomień i gotować (najlepiej na płytce) ok.1h bez podnoszenia pokrywki. Po ugotowaniu - wymieszać.

    Wybierając Organic Farma Zdrowia sięgasz po starannie wyselekcjonowane produkty z certyfikowanych upraw ekologicznych, w których zachowano to co najlepsze.
    Natura i nic więcej!

    Masa netto: 500g

    Pochodzenie: Pakistan

    Składniki: ekologiczny ryż basmati brązowy pełnozirnisty 100%

    Produkt może zawierać alergeny: gluten, orzeszki ziemne i inne orzechy, sezam, soję oraz mleko (łącznie z laktozą) ze względu na konfekcjonowanie w zakładzie, w którym paczkowane są surowce zawierające ww. alergeny.

    Wartość odżywcza w 100g produktu:

    • Wartość energetyczna: 351 kcal (1490 kJ)
    • Białko: 7,8g
    • Węglowodany: 74g
    • w tym cukry: 1,4g
    • Tłuszcz: 0,6g
    • w tym kwasy tłuszczowe nasycone: 0,6g 
    • Sól: 0,03g

    Certyfikacja: PL-EKO-01 EKOGWARANCJA PTRE Sp. z o.o.

    Sposób przechowywania: Przechowywać w suchym i chłodnym miejscu.

    Przepis

    Yellow daal
    Yellow daal
    Składniki na dwie porcje
    • Żółta soczewica około 200 g
    • Łyżka masła
    • Łyżeczka oleju lnianego
    • Szczypta kurkumy
    • Szczypta mielonej kolendry
    • Pół łyżeczki kminu
    • Siekana papryczka chilli  
    • Kolendra suszona
    • Szczypta soli
    • Łyżeczka sosu sojowego
    • Łyżeczka świeżego imbiru pokrojonego w cieniutkie paski
    • Ryż basmati (biały lub brązowy)
    Wykonanie
    Soczewice gotujemy w 1 litrze wody około 25-30 min aż zmięknie. Po tym czasie odcedzamy i wykładamy na sitko. Na patelni rozgrzewamy masło, dodajemy kurkumę, kolendrę i kminek. Smażymy na małym ogniu około 2 minuty mieszając.
    Dodajemy soczewicę i dusimy około 10 min doprawiając solą i miętą. Soczewię przekładamy do miseczek, posypujemy imbirem i polewamy olejem lnianym. Przystrajamy kolendrą i chili. Serwujemy z ryżem basmatti.
     
    Ryż basmatti
    Ryż płuczemy dokładnie w wodzie. Do garnka wlewamy 2 litry wody. Wsypujemy 300 g ryżu (porcja dla 2 osób) gdy woda się zagotuje zmniejszamy gaz i gotujemy około 10-15 min. Co jakiś czas sprawdzamy czy ryż jest już miękki. Odcedzamy ryż i przekładamy do miski i mieszamy.